ОБЩИНА ЛУКОВИТ ЗАПОЧНА РАЗРАБОТВАНЕТО НА ПРОЕКТ “ПО ПОРЕЧИЕТО НА РЕКА ЗЛАТНА ПАНЕГА
ОБЩИНА ЛУКОВИТ ЗАПОЧНА РАЗРАБОТВАНЕТО НА ПРОЕКТ “ПО ПОРЕЧИЕТО НА РЕКА ЗЛАТНА ПАНЕГА - ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНОСТИ, ТРАДИЦИИ И ЛЕГЕНДИ“, С КОЙТО ОБЩИНА ЛУКОВИТ, СЪВМЕСТНО С ОБЩИНИТЕ ЯБЛАНИЦА И ЧЕРВЕН БРЯГ, КАНДИДАТСТВА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ПО СХЕМА BG161PO001/3.2-02/2011 „ПОДКРЕПА ЗА РАЗВИТИЕ НА РЕГИОНАЛНИЯ ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ И МАРКЕТИНГ НА ДЕСТИНАЦИИТЕ”, ОПЕРАЦИЯ 3.2: „РАЗВИТИЕ НА РЕГИОНАЛНИЯ ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ И МАРКЕТИНГ НА ДЕСТИНАЦИИТЕ”." ПО ПРИОРИТЕТНА ОС 3: „УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ НА ТУРИЗМА” НА ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ 2007 – 2013 Г.“
Основната цел на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е на основата на интегриран подход да развие регионални туристически продукти и да повиши ефективността на регионалния маркетинг.
Конкретни цели:
- подкрепа за дестинации със значителен туристически потенциал, популяризиращи природното, културно и историческо наследство;
- икономическа диверсификация на съответната територия или регион и намаляване на териториалната концентрация на туризма;
- насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база;
- привличане на нови пазарни сегменти за специфичните регионални продукти и използване на потенциалното търсене на вътрешния пазар;
- използване на ефективни съвременни средства и техники за достигане до туристическите пазари.
Допустимите дейности в подкрепа на предложения регионален туристически продукт са обособени в шест групи:
1. Разработване на туристически пакети или диверсификация на съществуващите;
2. Рекламни дейности - подготовка и разпространение на информационни и рекламни материали за туристическия район и предложения за подкрепа туристически продукт,
3. Участие в регионални, национални и международни туристически борси, изложения и панаири,
4. Изследвания на въздействието на осъществените маркетингови и рекламни дейности;
5. Организиране на експедиентски пътувания, посещения на пътнически агенти, туроператори, автори на пътеводители, журналисти;
6. Подкрепа на дейности за обществено осведомяване и информационни услуги - комуникационни кампании за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство и приноса на туризма към развитието, разпространение на подходяща информация сред туристическия бизнес, организиране на туристически форуми за насърчаване на ефективната двустранна комуникация, участие и ангажиране на местния бизнес в разпознаването и разрешаването на общи проблеми.
Целта на проекта е да бъде подпомогнато подобряването на бизнес средата за туризъм и да се предложат инвестиционни решения, които насърчават туризма и развитието на бизнеса чрез изграждане на: туристически атракции, основани на културно-историческото и природно наследство на региона и свързана с тях туристическа инфраструктура; насърчаване на предлагането извън сезона, намаляване на сезонността и увеличаване на заетостта на легловата база; популяризиране и модернизиране на туристическите обекти; разширяване и подобряване маркетинга на туристическите дестинации; както и укрепване на партньорството между различните участници. „Поради разнородния характер на туристическата индустрия това може да бъде постигнато чрез съвместни действия, базирани на партньорство. Общината е в процедура на установяване на партньорство с общините Ябланица и Червен бряг“, уточниха от общинска администрация. Чрез проекта ще се подготвят и разпространят информационни и рекламни материали, ще се организира участие в туристически борси, изложения и панаири, като ще се търси участие и ангажиране на местния бизнес. Проектното предложение ще включва и Концепция за развитие на регионален туристически продукт, а разработените в резултат на проектните дейности туристически пакети и самата комуникационна кампания за подобряване на осведомеността за природното, културно и историческо наследство, ще продължат до една година след изпълнение на договора за финансиране. Очакваните резултати с реализацията на проекта са нарастване броя на туристите в региона, удовлетвореността и информираността им, както и на информираността на туроператорите.
Още News
26
71
372
Всички News