ОБЩИНА ЛУКОВИТ НАПОМНЯ НА ГРАЖДАНИТЕ ДА ПОЛЗВАТ ЕЛЕКТРОННИТЕ УСЛУГИ
Във връзка с извънредното положение в страната, Община Луковит напомня на гражданите за въведените електронни услуги, които могат да ползват.
Всички местни данъци и такси могат да бъдат платени по електронен път чрез електронно банкиране или ePay!
За гражданите и бизнеса се предоставят и следните електронни административни услуги, които са достъпни чрез Портала за електронни административни услуги на сайта на Община Луковит:
Гражданско състояние
- Издаване на удостоверение за раждане (дубликат)
- Издаване на удостоверение за наследници
- Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца
- Издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки
- Издаване на удостоверение за идентичност на лице с различни имена
- Издаване на удостоверение за семейно положение
- Препис - извлечение от акт за смърт - за първи път
- Издаване на удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес
- Издаване на удостоверение за родените от майката деца
Категоризация на заведения
- Категоризация на заведения за хранене и развлечения
- Категоризация на средства за подслон и места за настаняване
Общинска собственост
- Удостоверение за наличие или липса на претенции за възстановяване на собствеността върху недвижим имот
- Справки по актовите книги и издаване на заверени копия от документи относно общинска собственост
- Удостоверение за отписване на имот от актовите книги за имотите - общинска собственост или за възстановен общински имот
- Изготвяне на писмена справка за предвиждания на действащи планове
Гражданите могат да получат електронни услуги, като подадат искане и приложат необходимите документи, използвайки квалифициран електронен подпис /КЕП/, ПИК на НАП/НОИ, УКД на НЗОК.
Необходимо е да направят следното:
- Да се регистрират в системата;
- Да изберат електронната услуга;
- Да попълнят бланката (заявление) за избраната услуга;
- Да добавят съпътстващите/изискуеми/ документи в електронен вид;
- Да укажат начина на получаване на услугата - чрез сайта, на електронен адрес, на гише, чрез куриерска служба на адрес;
- Да подпишат електронното заявление с КЕП;
- Да подадат заявлението.
Документите трябва да отговарят на следните условия:
- Електронното заявление да е попълнено на разбираем български език, на кирилица, без съкращения.
- Ако исканата услуга изисква заплащане, то системата няма да позволи нейното изпълнение преди потвърждение на плащането. Банковите сметки и кодовете за плащане на всяка е-услуга са посочени в описанието на услугата.
Плащането може да се извърши по електронен път - чрез електронно банкиране или ePay!
За освободените от такси потребители на услуги е създадена възможност да получат заявената услуга след прикачване на съответните документи.
Може да се ползва Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), в която Община Луковит е интегрирана. Системата е предназначена за граждани и юридически лица, за администрации, за лица, осъществяващи публични функции и за организации, предоставящи обществени услуги. ССЕВ дава възможност за водене на кореспонденция по електронен път (подаване на сигнали, жалби, искания, заявления за услуги и др.) към и от администрациите без необходимост от физическо присъствие на гражданите в тях.
Системата за сигурно електронно връчване на съобщения и съдържащи се в тях документи (е-Връчване) замества класическия метод за доставка на писма и е в пълно съответствие с Регламент (ЕС) № 910/2014 за електронната идентификация и електронните удостоверителни услуги, чл. 44, чл. 43, чл. 26, ал. 2 и ал. 4 от Закона за електронното управление. Услугата за електронна препоръчана поща представлява електронен еквивалент на препоръчаната поща с обратна разписка.